منطق عصر اطلاعات!

وبلاگ ترویج وآموزش کشاورزی دانشگاه جیرفت

مردي بي کار به عنوان داوطلب شغل پيشخدمتي ، به شرکت مايکروسافت مراجعه کرد. مدير بخش کارگزيني شرکت با او مصاحبه کرد و براي امتحان، نظافت يک طبقه از ساختمان را به او سپرد. بعد از پايان کار نظافت، مدير به او گفت: " کار شما براي استخدام خوب بود ، لطفا آدرس پست الکترونيکي خود را به من بدهيد تا برايتان فرم استخدام بفرستم. شما هم در اولين فرصت فرم را پر کنيد و به شرکت بازگردانيد. بديهي است هرچه زودتر فرم پرشده را بفرستيد، زودتر کارتان را شروع خواهيد کرد."

 

 مرد جواب داد : " اما من نه رايانه دارم و نه پست الکترونيکي ."

 مدير گفت: " متاسفم، اگر شما ايميل نداريد، مثل اين است که وجود نداشته باشيد و کسي که موجود نيست ، مسلما نمي تواند شغلي داشته باشد."

 مرد در کمال نااميدي ، در حالي شرکت را ترک کرد که تنها 10 دلار در جيبش داشت و نمي دانست با آن چه کار کند. تصميم گرفت به سوپرمارکت برود و 10 کيلو گوجه فرنگي صندوقي بخرد و به صورت خرده فروشي به در منازل ببرد و بفروشد. در کمتر از دو ساعت او موفق شد سرمايه اش را به دوبرابر افزايش دهد. سه بار ديگر اين کار را تکرار کرد و با داشتن 60 دلار به خانه برگشت.

 او فهميد که از اين طريق مي تواند زندگي خود را تامين کند. بدين ترتيب کار خود را شروع کرد. روز به روز زودتر از خانه بيرون مي رفت و ديرتر به خانه بازمي گشت و رفته رفته پول هايش دو و سه برابر مي شد.

 پنج سال بعد ، او يکي از بزرگ ترين فروشندگان مواد غذايي در کشورش شده بود. تصميم گرفت براي اطمينان خاطر از آينده ، شرکت خود را بيمه کند. با يک دفتر نمايندگي بيمه تماس گرفت و يکي از انواع بيمه نامه ها را براي حمايت از کارش انتخاب کرد. بيمه گر از او آدرس ايميلش را پرسيد و مرد دوباره جواب داد: " من ايميل ندارم."

 نماينده ي شرکت با تعجب جواب داد : " شما ايميل نداريد ، ولي موفق شده ايد يک شرکت تجاري به اين بزرگي را تاسيس کنيد و رئيس آن شويد؟! حال فکر کنيد اگر ايميل داشتيد چه مي شديد؟ "

 مرد جواب داد: " هيچ! اگر ايميل داشتم، الان در شرکت مايکروسافت يک پيشخدمت بودم!"

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:,

] [ ] [ فاریابی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه